Bir An İçin Durdu, desenler, video performanslar ve nesnelerle oluşturulmuş mekânsal bir düzenlemedir. Galeri mekânını ve bu mekâna yerleşim sürecini de yapıtlarının bir parçası haline getiren Furni, kişilerin mekânlarla, nesnelerle ve imgelerle ilişki kurma şekilleriyle ilgileniyor. Sanatçı tesadüfler, karşılaşmalar, anlık kararlar, gündelik jestler ve ritimler etrafında kurguladığı bu yerleştirmeyle, beklenmedik anlam ve bağların açığa çıkma potansiyeline işaret ediyor.
Desenlerde Furni’nin sokakta gezerken karşılaştığı kişilerden esinle oluşturduğu portreler ve kâğıt yüzeyini totem gibi yukarıya doğru kateden gündelik nesneler yer alıyor. Çevrelerinden soyutlanmış, bir bekleyiş ve düşüncelere dalma halinde görülen, hızlı ve yalın çizgilerle sabitlenen figürler, duruşları, bakışları, kıyafetleriyle kimlik kazanıyor. İlk izlenimlerin sezgisel bilgisini taşıyan bu portreler, eğlence, keyif ve oyunla ilişkilenen gündelik nesnelerin natürmortlarıyla birlikte izleyiciye tamamlanmamış bir hikâyenin nüvelerini veriyor. Şehirde balık tutanlar, oturanlar, seyyar satıcılar gibi dışarıda gününü geçiren kent sakinlerinin kurduğu pratik, taşınabilir, parçalı ve geçici yapılardan esinle kurgulanan yerleştirmede sokaktaki hayatın açıklığını galeri mekânına taşıyan ses, görüntü ve objelere de yer veriliyor.
Sergide Furni’nin galeri mekânında geçirdiği iki buçuk aylık süre içerisinde in situ ürettiği video performanslar da gösteriliyor. Sanatçının galerinin kapısıyla yaptığı doğaçlama performansın videosu Lorem Ipsum, mekânla ilk karşılaşma ve karşılıklı müzakere sürecini imliyor. Bunu Yolda Buldum performansında ise Furni bilinç akışıyla kelimeleri sıralarken, bir masa üzerindeki nesnelerin yerlerini değiştiriyor.
Dolapdere bit pazarından esinle gerçekleştirilen bu performansta sözcükler, nesneler ve sanatçının hareketleri bir yapboz gibi bir uyumlanıp bir dağılıyor. Furni, temsilin, hareketin, jestin ve sözcüklerin alışılagelen kullanımlarını sekteye uğratarak, farklı anlayış ve ilişkilenme şekillerine olanak sağlayan yeni formların izini sürüyor.
Bir An İçin Durdu, nesnelerin ve figürlerin, canlı ve cansız, etken ve edilgen gibi sınıflamalardan ve neden-sonuç ilişkilerinden sıyrıldığı, kırılgan ve geçici ilişkilenme biçimlerinin öne çıktığı alternatif bir düzenin olanaklarını arıyor. Furni, aynı zamanda tesadüflerin ve değişen şartların etkisiyle süreç içinde şekillenen gündelik, hafif formları kullanarak kurumsal gösterim biçimlerini ve değer mekanizmalarını da tartışmaya açıyor.
1976 yılında Bursa'da doğan İnci Furni 2001'de Mimar Sinan Üniversitesi Resim bölümünde eğitimini tamamladı. Yaşamına ve çalışmalarına İstanbul'da devam eden sanatçı bireysel pratiğinin yanı sıra 2007-2010 tarihleri arasında Hafriyat Grubu ile çalışmalar yaptı. New York’ta ISCP, Paris’te Cite Internationale des Arts ve Basel’de lAAB sanatçı davet programlarına katıldı. 2016-2017’de Öktem Aykut Galeri’de, 2014’te Polistar’da, 2013’te Rampa Galeri’de ve 2013 yılında Krinzinger Galeri’de (Viyana) solo sergiler açan sanatçının yapıtları, Büyük Çayır, (Poşe Istanbul, 2018), Aylaklar, (Fransız Kültür Merkezi, 2017), Ev (Müze Evliyagil Ankara, 2017), 2. Uluslararası Kiev Bienali (2014), Why Painting Now (Krinzinger Project, 2013), Hayal ve Hakikat (İstanbul Modern, 2011), İkinci Sergi (Arter, İstanbul, 2010), 11. Uluslararası İstanbul Bienali (2009) ve 10. Uluslararası İstanbul Bienali’nin (2007) de aralarında bulunduğu birçok grup sergide yer almıştır.