GERİ
28 Şubat 2021

Algoritma ve Canlı Kodlama: Güncel Uygulamalar

Pazar
20:00

* Ücretsiz Etkinlik

Yeni ve En Yeni Müzik Festivali’nin son paneli, algoritmik müzik üzerine bütüncül bir inceleme sunacak. Ağ müziğinde canlı kodlama uygulamalarına odaklanacak panel, bu kapsamda yer alan üretim ve performanslara icracı ve bestecilerin gözünden bir bakış sağlayacak. Konstantinos Vasilakos’un moderatörlüğünde, Uğur Can Akkaya, Kerem Altaylar ve Selçuk Artut’un katılımıyla gerçekleşecek bu çevrimiçi oturum, bilgisayar temelli müzik sistemlerinin farklı uygulama alanlarını da katılımcılara tanıtacak.


 


Etkinlik dili İngilizcedir.


 


Zoom ID: 961 5045 1959      


Yaklaşık süre: 75 dk


Etkinlik saatinde katılmak için tıklayın.


 


Etkinlikler esnasında kayıt alınacaktır.


Etkinlik süresi katılımcılar tarafından paylaşılan içeriklere göre farklılık gösterebilir.

2015 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Müzik İleri Araştırmalar Merkezi (MİAM) Sonik Sanatlar programında yüksek lisansa başlayan Uğur Can Akkaya, çalışmalarını aynı üniversitede Müzik doktora programında sürdürmektedir. Akkaya’nın ilgi alanları arasında biyosensörler aracılığıyla müzik besteleme ve ses tasarımı bulunmaktadır. Sessel uyarıların beyin dalgaları üzerindeki etkisi ve bu etkinin müzik besteleme sürecinde kullanımı üzerine araştırma projeleri yürütmüştür. Doktora çalışmalarında beyin dalgalarından kaydedilen bilgilerin algoritmik müzik teknikleri ile bestelenmesi ve sonifikasyonu üzerine yoğunlaşmanın yanı sıra halen araştırma görevlisi olarak çalıştığı Technische Universität Dresden Deneysel Müzikoloji departmanında uyku ve müzik üzerine çalışmalarını sürdürmektedir.


 


Kerem Altaylar, Boğaziçi Üniversitesi Tarih Bölümü’nde lisans eğitimini tamamladıktan sonra, İstanbul Teknik Üniversitesi Müzik İleri Araştırmalar Merkezi (MİAM) çatısı altında Sonik Sanatlar ve Ses Mühendisliği alanlarında yüksek lisans eğitimine başladı. Ses tasarımı, elektro-akustik/drone/çağdaş müzik ve ses programlama alanlarında çalışmalarını ve araştırmalarını sürdüren Altaylar, işlerini, hem biçimsel hem de işitsel ve düşünsel düzlemde kapladıkları alan açısından soyut, kalıp dışı, dışavurumsal ve de kendi yarattığı gerçekliğin uzantıları olarak tanımlıyor. 2019 yılında kurduğu Extremophile isimli bağımsız kayıt şirketi bünyesinde, bu algıya paralel olarak müzik üretimi ve yayını yapmaya devam ediyor. Bir yıldır üzerinde çalıştığı çok sesli müzik yazabilen Conductor ismini verdiği algoritmanın gelişimini Arter Araştırma Programı kapsamında sağlayacak olan Altaylar, bu çalışma üzerinden “eğitilmiş rasgelelik” kavramını diğer katılımcılarla birlikte disiplinlerarası bir çerçevede incelemeyi ve derinleştirmeyi amaçlıyor.


 


Selçuk Artut’un sanatsal araştırmaları ve üretimi, insan ile teknoloji arasındaki ilişkinin teorik ve pratik boyutlarına odaklanır. Artut’un çalışmaları Dystopie Sound Art Festival (Berlin, 2018), Moving Image NY (2015), Art13 London (2013), ICA London (2012), Art Hong Kong (2011) ve 10. İstanbul Bienali’nde (2007) sergilenmiş; ayrıca Artsy, Creative Applications, CoDesign, Visual Complexity, CNNGO gibi mecralarda yer almıştır. Sanatçı, doktorasını İsviçre’deki European Graduate School’da Medya ve İletişim üzerine tamamlamıştır. Ses ve Etkileşim dersleri verdiği Sabancı Üniversitesi’nde Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı programında doçent öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Altı kitabı ve birçok makalesi bulunan Artut, 1998 yılından beri üyesi olduğu post-rock avangard müzik grubu Replikas ile albümler yayınlamıştır. 2016 yılında canlı kodlama yöntemiyle işler üreten, RAW isimli ses ve görüntü performans ikilisini kurmuştur.


 


Konstantinos Vasilakos dijital sanatlar, etkileşimli mecralar ve elektroakustik müzik üzerine çalışan disiplinlerarası bir sanatçıdır. İstanbul Teknik Üniversitesi Müzik İleri Araştırmalar Merkezi’nde (MİAM) Sonik Sanatlar alanındaki lisansüstü çalışmalarını yöneten Vasilakos’un dersleri etkileşimli müzik, ses yerleştirmeleri ve algoritmik kompozisyon yaratımına odaklanır. Yüksek lisansını Hollanda’daki Utrecht School of Arts’ta, doktorasını ise İngiltere’deki Keele Üniversitesi’nde tamamlamıştır. Araştırmaları bilgisayar müziği ve etkileşimli bestecilik alanlarına yoğunlaşan Vasilakos’un çalışmaları Hollanda, Almanya, Çek Cumhuriyeti, Yunanistan, İsviçre ve İngiltere’de sunulmuştur. Fransa’nın Grenoble şehrinde bulunan, alanın ileri gelen araştırma merkezlerinden Laboratoire ACROE-ICA ile ortak çalışmalar yürütmüştür. Çalışmaları arasında hareketli etkileşimle sesin şekillendiği bilgisayar tabanlı bir müzik ortamı olan Greap adlı projesi yer alır. İsviçre’de yer alan Avrupa Nükleer Araştırmalar Merkezi’ndeki (CERN) Büyük Hadron Çarpıştırıcısı’ndan elde edilen deneysel ve fiziksel verilerin sese dönüştürülmesini (sonification) araştıran Dark Matter projesi üzerinde çalışmalarını sürdürmektedir. Vasilakos, Hellenic Electroacoustic Music Composers Association (HELMCA) ve Birmingham Üniversitesi (İngiltere) merkezli bir bilgisayar müziği topluluğu olan Birmingham Ensemble for Electroacoustic Research (BEER) üyesidir.


 

Arter üyesi misiniz?
Üyelik programlarına ve üyelik ayrıcalıklarına göz atın
ARTER ÜYESİ DEĞİLİM ARTER ÜYESİYİM
Üye olmak ister misiniz?
Üyelik programlarına ve üyelik ayrıcalıklarına göz atın
ARTER ÜYELİK ÜYE OLMADAN DEVAM ET
Etiketlerle arama yapabilirsiniz
TÜMÜ
8-12 YAŞ
2015
ATÖLYE
CANLI
6-9 YAŞ
SERGİ TURU
FİLM
2018
2012
4-6 YAŞ
2017
SERGİ
2011
9-11 YAŞ
2014
ÇAĞDAŞ SANAT SEMİNERLERİ
ÇOCUK
2020
MÜZİK
DUYU TURLARI
ÇOCUK VE EBEVEYN
2019
DANS
8-11 YAŞ
7-12 YAŞ
TİYATRO
2016
ETKİNLİK
2013
HAREKET ATÖLYELERİ
ÇEVRİMİÇİ
ARTER ARAŞTIRMA PROGRAMI
PERFORMANS
YETİŞKİN
YORUMLAMA ETKİNLİĞİ
2010
REHBERLİ TUR
TARİHE GÖRE
Tümü
Bugün
Yarın
Bu Hafta...
Bu Hafta Sonu
Bu Ay
Ücretsiz etkinlikleri göster
TEMİZLE
UYGULA
Arter duyuru listesine kaydınız alınmıştır.
Lütfen tarayıcınızı en uygun boyuta getiriniz
Bu web sitesinde size daha iyi hizmet sunabilmek için çerez kullanılmaktadır. Kullandığımız çerezleri görüntüleyebilmek ve daha fazla bilgi almak için Gizlilik ve Çerez Politikası sayfasını inceleyebilirsiniz.
x