GERİ

Öğrenme Programı Ekibi

Doku

8 Aralık Pazar 2019
13:00 - 18:00

Dokuyu nasıl algılarız? Doku görsel midir, dokunsal mı? Dokunun derinliği var mıdır? Doku yüzeye mi, yoksa yapıya mı aittir? Dokuda zamanı hissedebilir miyiz? İçinde yaşadığımız zamanın dokusunu tarif edebilir miyiz? Doku nasıl dile gelir? Anlam, dokulara nasıl yerleşir? Doku nasıl değişir? Bu sorulara her katılımcının kendi cevaplarını araştıracağı ve paylaşacağı atölye çalışmasında, dokuları farklı duyularımızla algılamamıza imkân veren egzersizler yapılacak. Gündelik hayatımızdaki deneyimler, sanat eserleri ve metinler arasında gezinerek dokulara dair öznel kayıtlar tutulacak. Bu öznel kayıtlar, katılımcılar tarafından kompozisyonlara dönüştürülecek ve ortaya çıkan çalışmalar üzerine konuşulacak.


________________________________


 


Yüzey / Biçim - Renk - Doku - Strüktür



Arter’de açılan Altan Gürman sergisi, sanatçının pratiğine kapsamlı bir bakış sunuyor. Türkiye’de çağdaş sanatın öncülerinden ve yapıtaşlarından biri olarak ancak 2000’li yıllarda sanat tarihi yazımında yerini almaya başlayan Altan Gürman’ın (1935-1976) 11 yıllık üretimi, arşivinden bir seçkiyle bir arada sergileniyor. İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nde tüm bölümlerin birinci yıl öğrencilerine ortak bir müfredat öneren ve 1969 yılında faaliyete geçen Temel Sanat Eğitimi Kürsüsü'nün kurucu kadrosunda yer alan sanatçının arşivinde yer alan belgeler, eğitim yaklaşımını yakında incelemeyi mümkün kılıyor. 



Arter Öğrenme Programı kapsamında, Temel Sanat Eğitimi Kürsüsü’nün, görsel dilin gramerini  “Yüzey / Biçim - Renk - Doku - Strüktür” başlıkları altında yapılandıran müfredatını güncel yaklaşımlarla yorumlayan atölye çalışmaları düzenleniyor.


 

Atölye çalışmasının dili Türkçedir.


Katılım için herhangi bir bilgi veya deneyim gerekli değildir.


Ücret: 40 TL
Kapasite: 15


Yaklaşık süre: 5 saat*


 


* Etkinlik süreleri farklılık gösterebilir. Ziyaretinizi daha kolay planlamanız için belirtilen yaklaşık sürelerdir.


 


İz Öztat’ın pratiği, araştırdığı konuların belirlediği farklı mecralara yayılmaktadır. 2009–2011 yılları arasında Kadir Has Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde öğretim görevlisi olarak ve 2016–2017 akademik yılında Oberlin College Görsel Sanatlar Bölümü’nde misafir öğretim üyesi olarak ders verdi. Sanatsal araştırmaları destekleyen ve çağdaş sanat alanında kendiliğinden örgütlenen oluşumlara katkıda bulundu. Çağdaş sanat üzerine yazdıkları ve kurmaca metinleri farklı mecralarda yayımlandı. Amman, Berlin, Londra, Madrid, Meksiko, Oslo, Paris ve Yerevan’da misafir sanatçı programlarına katıldı. Bireysel ve kolektif süreçleri kapsayan; bastırılmış geçmişin bugüne musallat oluşu, yitirilenin izini sürme ve resmi anlatıların kurmacanın olanaklarıyla müzakeresine odaklanan sanat pratiğine devam etmektedir. 2018’den bu yana Arter’in Öğrenme Programı’nı oluşturan ekiple birlikte çalışmaktadır.


 


Berat Meryem Örnek, Sabancı Üniversitesi Kültürel Çalışmalar Bölümü’nde tamamladığı lisans eğitiminin ardından öğrenimine Koç Üniversitesi Arkeoloji ve Sanat Tarihi yüksek lisans programı, Müze Çalışmaları ve Kültürel Miras Yönetimi alanında devam etti. Bu süreçte müzelerde kapsayıcı eğitim yaklaşımlarına odaklandı; sakatlık politikaları, sağlamcılık ve erişilebilirlik bağlamında geliştirilen müze programlarını inceledi. Agnes Gund Vakfı bursu aracılığıyla bir yıl süreyle görev yaptığı MoMA’nın eğitim departmanında çeşitli ziyaretçi gruplarına yönelik programların hazırlığında yer aldı. Eğitim Reformu Girişimi’nin çocukların eğitim hakkı üzerine yürüttüğü projenin asistanlığını üstlendi. British Academy tarafından yürütülen Türkiye müzeciliğinde yeni yaklaşımlara dair araştırmada görev aldı. Antalya Kent Müzesi’nin hazırlığı süresince proje koordinasyonuna destek verdi; sergi tasarımcıları, yerel yönetim ve paydaşlar arasındaki iletişimi sağladı.


2016 yılında katıldığı Arter ekibinde bir süre yorumlama malzemelerinin üretimi ve sergi etkinlikleri alanında çalıştı. 2019 yılından bu yana Arter’in yeni binasında Öğrenme Programı’nı oluşturan ekibin bir parçası olarak eğitimin ve sanatın özgürleştirici imkânlarını araştırıyor.


 


Aslı Özdoyuran, Koç Lisesi’ni bitirdikten sonra Şikago Sanat Enstitüsü’nde Heykel ve Disiplinlerarası Görsel ve Eleştirel Sanatlar bölümlerini çift anadal yaparak tamamladı. Şikago’da bulunduğu sürede üretimi ve sergilemeyi destekleyen sanatçı inisiyatiflerine katkıda bulundu. Bir yıl New York City’de bulunan SculptureCenter’da küratör asistanlığı yaptı. Bir yandan kendi sanat pratiğine devam ederken, Arter’in Öğrenme Programı’nı oluşturan ekiple birlikte Atölye Sorumlusu olarak çalışıyor.


 

Arter üyesi misiniz?
Üyelik programlarına ve üyelik ayrıcalıklarına göz atın
ARTER ÜYESİ DEĞİLİM ARTER ÜYESİYİM
Üye olmak ister misiniz?
Üyelik programlarına ve üyelik ayrıcalıklarına göz atın
ARTER ÜYELİK ÜYE OLMADAN DEVAM ET
Etiketlerle arama yapabilirsiniz
TÜMÜ
SERGİ
ETKİNLİK
CANLI
MÜZİK
DANS
FİLM
YORUMLAMA ETKİNLİĞİ
ÇOCUK
SERGİ TURU
YETİŞKİN
ATÖLYE
HAREKET ATÖLYELERİ
ÇAĞDAŞ SANAT SEMİNERLERİ
DUYU TURLARI
PERFORMANS
4-6 YAŞ
8-11 YAŞ
8-12 YAŞ
9-11 YAŞ
ÇOCUK VE EBEVEYN
6-9 YAŞ
ARTER ARAŞTIRMA PROGRAMI
TİYATRO
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
7-12 YAŞ
ÇEVRİMİÇİ
REHBERLİ TUR
TARİHE GÖRE
Tümü
Bugün
Yarın
Bu Hafta...
Bu Hafta Sonu
Bu Ay
Ücretsiz etkinlikleri göster
TEMİZLE
UYGULA
Arter duyuru listesine kaydınız alınmıştır.
Lütfen tarayıcınızı en uygun boyuta getiriniz
Bu web sitesinde size daha iyi hizmet sunabilmek için çerez kullanılmaktadır. Kullandığımız çerezleri görüntüleyebilmek ve daha fazla bilgi almak için Gizlilik ve Çerez Politikası sayfasını inceleyebilirsiniz.
x